Suryanamaskara A | Aurinkotervehdys A

Suryanamaskara A | Aurinkotervehdys A

Yksi joogan tärkeitä opetuksia on elää hetkessä ja matolla se tarkoittaa, että jokainen liike koetaan niinkuin sen tekisi ensimmäistä kertaa ikinä! Tämä pätee varsinkin aurinkotervehdyksiin – jokainen niistä on uusi alku, jokainen niistä on erilainen ja jokaisella on hyvinvoinnillesi ihan mielettömiä vaikutuksia.

Aurinkotervehdys A:n hyötyjä on mm.:

🔸️vahvistaa keskivartalon lihaksia

🔸️avaa kehon takalinjan

🔸️energisoi

🔸️tasapainottaa kehon puolieroja

🔸️ tasaa ja aktivoi hengityksen ➡️auttaa löytämään kehon ja hengityksen yhteyden ➡️ auttaa rentoutumaan ja helpottaa levottomuutta

🔸️aktivoi kaikki chakrat, mutta etenkin vatsan alueen manipura chakraa, jonka ominaisuuksissa asuu luovuus ja aikaansaavuus

🔸️aktivoi lymfajärjestelmän ➡️ puhdistaa kehoa

Apua (!!!), voisin jatkaa tätä listaa loputtomiin, mutta ehkä vain rohkaisen sua, just sua, tekemään aurinkotervehdyksiä aina, kun mahdollista. Ja muista: jokainen aurinkotervehdys, kuin se olisi ensimmäinen 😉😘💛

Video nopeutettu 4x. Aurinkotervehdys tehdään oman hengityksen tahdissa.

Anna oman hengityksesi toimia oppaana:

  1. sisäänhengitys nostaa kädet ylös, katse seuraa
  2. uloshengitys taivuttaa alas
  3. sisäänhengitys tekee noston selällä puoliväliin
  4. uloshengitys taipuu alas, tuo kädet lattiaan, vie jalat astuen taakse ja punnertaa joko polvet lattiassa tai polvet ilmassa täyden chaturangan tai vaihtoehtoisesti astangasanan. Jos yksi uloshengitys ei aluksi riitä, ota välihengitys sisään ennen punnerrusta
  5. sisäänhengitys nostaa pieneen koobraan tai ylöspäin katsovaan koiraan
  6. uloshengitys nostaa lantion ja kehon alaspäin katsovaan koiraan Koirassa voit hengitellä 3-5 hengityskierrosta
  7. sisäänhengitys astuu jalat käsien luo ja nostaa yläkehon puoliväliin
  8. uloshengitys laskee eteentaivutukseen
  9. sisäänhengitys nostaa sut koko matkan ylös, kädet ja katse seuraa ylös asti
  10. uloshengitys tuo kädet ja katseen alas

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.